- DEVELOPER: Babushka Entertainment
- IZDAVAČ: Babushka Entertainment
- PLATFORME: PC
- ŽANR: Bullet Hell / Rougelite
- DATUM IZLASKA: 26. kolovoza 2024.
- POČETNA CIJENA: 9,99 €
- RECENZIRANA VERZIJA: PC
Defenders of the Omniverse ima solidnu jezgru gameplaya, ali nisu svi aspekti igre jednako zabavni. Imam podijeljene osjećaje u vezi s ovom igrom, potencijal postoji, ali me nije dovoljno privukla da bih joj se stalno vraćao, što je nešto što bi igre poput ove trebale postići. Međutim, budući da je još u Early Accessu, postoji nada za poboljšanja. Igra je hibrid obrnutog bullet hell/survivor žanra, a kontrolirate heroje iz cijelog Omniverzuma dok se bore protiv mračnih hordi čarobnjaka Umbrosa.
Trenutna verzija uključuje jednu mapu (Cyborc Wasteland) s tri bioma, pet jedinstvenih igrivih heroja, 13 oružja, 13 predmeta, 18 vrsta neprijatelja, šest minibossova i četiri glavna bossa. Nažalost, sadržaj postaje pomalo monoton nakon nekog vremena. Rani dio igre je prilično repetitivan, a kasni dio igre može biti prilično naporan ako nemate dobru kombinaciju vještina. Neki su bossovi također prilično jaki, dok obični neprijatelji u određenim trenucima ne predstavljaju nikakav izazov.
Unatoč svojim nedostacima, igra nudi prepoznatljive sustave i mehanike, poput mape u stilu Slay the Spirea koja joj daje više roguelike osjećaja nego tipičnog bullet heaven iskustva. Većinu vremena provodit ćete trčeći po maloj mapi s preprekama, uništavajući sanduke i neprijatelje. Međutim, mapa brzo postaje repetitivna, nudeći malo raznolikosti bez obzira na to gdje idete.
Iako možete birati između različitih vrsta susreta – kao što su standardna borba, teža borba, miniboss, izazov preživljavanja ili prilika za uništavanje tornjeva, zarađivanje zlata ili pronalaženje trgovca – ovi izbori ne djeluju posebno značajno. Na primjer, teže borbe trebale bi predstavljati veći izazov i nuditi bolje nagrade, ali nisam primijetio veliku razliku u odnosu na obične susrete. Igra se osjeća kao mješavina ideja koje još uvijek trebaju balansiranje.
S pozitivne strane, borbe protiv bossova su iznenađujuće izazovne, s dobro koreografiranim napadima koji zahtijevaju da ih naučite i strateški se pripremite. Ovo je osvježavajuća promjena u odnosu na jednostavno trčanje unaokolo i nasumično pucanje; zaista trebate razumjeti obrasce i planirati svoje poteze u skladu s tim. Osnovni gameplay je prilično jednostavan: krećete se, birate likove s različitim stilovima napada, izbjegavate neprijatelje i to je uglavnom to. Jednostavne mehanike omogućuju da igra bude pristupačna svima.
Kao što je tipično za bullet heaven igre, meta progresija igra ključnu ulogu, ali u ovom slučaju, napredovanje je sporo i nezadovoljavajuće. Neke nadogradnje ne djeluju značajno. Na primjer, očekivao sam da će nadogradnja bržeg pucanja značajno poboljšati brzinu napada, ali nije se primijetila velika razlika. S druge strane, nadogradnja štete je ključna, iako je stjecanje XP-a sporije nego očekivanog.
Općenito, nadogradnje su razočaravajuće i mnoge od njih čine se nevažnima. Na razinama 5, 15, 25 i 35 možete odabrati “sekundarno oružje,” odnosno posebnu vještinu, ali čak ni one nisu bile toliko značajne koliko bi trebale biti. Iako su mi bombe od gljiva bile omiljene, često su imale premalu štetu, dok je sposobnost bacanja karata dobro funkcionirala s buildovima koji odbacuju neprijatelje.
Međutim, igra se na neki način iskupljuje. Početak može biti spor, ali možete unaprijediti svoje aktivne i pasivne vještine prije nego što započnete igru. Zarađujete zlato dok više igrate, rješavate postignuća i završavate runove. Slično Vampire Survivorus, što više igrate, postajete jači. Troškovi tih nadogradnji su pošteni, a prednosti koje pružaju su značajne, za razliku od onih unutar igre, gdje nadogradnje djeluju ograničeno. Čini se da su developeri bili oprezni da ništa ne učine previše moćnim, držeći sve pod kontrolom. Kada otključate neke predmete u trgovini, igra postaje puno zabavnija.
Ipak, nisu svi likovi jednako korisni, osobito ako nisu pravilno građeni ili nadograđeni. Na primjer, lik s mačem je vrlo zabavan za igranje, ali je teško izgraditi je učinkovito jer mora napadati iz blizine, čime postaje ranjiva na većinu bossova i manje održiva od drugih likova.
Likovi također imaju posebne sposobnosti, ali u većini slučajeva morate stajati na mjestu dok ih koristite, što je rizičan potez. Zamislite da ste okruženi s 20 neprijatelja i morate koristiti ovu vještinu — prisiljeni ste odlučiti hoćete li riskirati primanje velike štete ili biti preplavljeni. Malo povećanje brzine kretanja tijekom korištenja tih sposobnosti bila bi bolja dizajnerska odluka, jer morate pažljivo pozicionirati da biste ih učinkovito koristili.
Jedna od odličnih značajki ove igre su sanduci koji se periodično pojavljuju. Ovi sanduci pružaju vrijedne nagrade poput fragmenata za trgovca, zlata i predmeta za ozdravljenje. Drugi pozitivni aspekt je da ova igra nije tipično iskustvo automatskog pucanja, morate ciljati ručno. Kretanje je ključno, omogućujući vam da izbjegavate i ciljate s namjerom. Iako je ovo dobar pristup, ipak bih volio imati mogućnost otključavanja automatskog ciljanja kako bih se mogao malo opustiti dok igram.
Unatoč tome što Defenders of the Omniverse nudi nešto jedinstveno, nisam se mogao otarasiti osjećaja da nikada nisam u potpunosti iskusio buildove koje sam želio. Gameplay s vremenom postaje dosadan, jer se vještine ponavljaju. Sveukupno, ova igra je osvježavajući pristup žanru, ali joj je potrebno još rada da uvjeri igrače da joj se stalno vraćaju. Da, riječ je o igri u ranom pristupu s puno prostora za poboljšanje, ali za 10 eura, to je razumna investicija.
Recenzentski primjerak ustupio izdavač
3