Mark of the Deep je uzbudljiva nova igra u soulslike žanru s jedinstvenom piratskom tematikom, koja je izdvaja od ostalih mračnih fantazijskih naslova. Sadrži mnogo zanimljivih mehanika, a demo verzija dostupna na Steamu ili PlayStationu 5 traje više od 30 minuta, što daje dobar uvid u ono što možete očekivati u punoj igri. Ako volite piratske priče, vjerojatno ćete uživati u Mark of the Deepu.
Igru razvija brazilski studio Mad Mimic, a kombinira brze borbe s istraživanjem karakterističnim za metroidvania igre. Igrate kao Marcus ‘Rookie’ Ramsey, mladi gusar na misiji spašavanja svoje izgubljene posade s opasnog, ukletog otoka prepunog piratskih legendi, misterioznih kultova i mitskih stvorenja poput Leviathana. Priča je iznenađujuće detaljna za soulslike igru, nudeći dublju narativnu slojevitost nego što biste očekivali. Uz potpuno sinkronizirane NPC likove, središnji hub svijet i razgranate misije, igra uključuje i više završetaka te neočekivane preokrete.
Težina igre dobro je uravnotežena; neprijatelji i bossovi djeluju pravedno, iako početni susreti mogu biti intezivni. Kada otključate više predmeta, te shvatite same mehanike lakše je osmisliti strategije za svladavanje protivnika. Učenje pokreta bossova bilo je zabavno i znatiželjan sam vidjeti kakve još izazove donosi puna verzija igre.
Zadovoljavajuće borbe, ali animacije trebaju doradu
Jedan od ključnih elemenata igre su različite sposobnosti koje Marcus stječe tijekom igranja. Vještine poput izbjegavanja, korištenja kuke za hvatanje i snažnog udarca korisne su ne samo u borbi već i u istraživanju novih područja, što platformerske elemente čini skladnim s ostatkom igre. Borba je teška, ali nagrađuje, s više od 80 jedinstvenih neprijatelja i 16 bossova koji će testirati vaše vještine. Otok je prepun opasnih protivnika, od ukletih stvorenja i nemrtvih čudovišta do zlih kultista, svaki sa svojim napadačkim uzorcima i kretnjama.
Impresionirao me stilski dizajn igre. Izometrijski pogled i dinamične hack-and-slash mehanike stvaraju intenzivne borbe. Možete koristiti različite sposobnosti istovremeno i kombinirati ih s pucnjavom kako bi borbe bile zanimljivije. Međutim, kretanje bi moglo biti glađe; postoji lagano kašnjenje u akcijama, pa morate pričekati završetak jedne animacije prije početka druge, primjerice kod izbjegavanja. Bolje bi bilo kada bi izbjegavanje prekidalo napade, čime bi se izbjegli udarci u slučaju kada ima previše neprijatelja oko vas.
Jedan od najjačih aduta igre je umjetnički dizajn likova, koji su me podsjećali na one iz Hadesa. Svaki lik djeluje jedinstveno, sa svojim osobnostima i izražajnim portretima koji priči daju dodatnu dubinu. Ova pažnja prema detaljima pomaže vam povezati se s Marcusom i njegovom posadom. Igra uspješno spaja piratske priče i magiju, stvarajući atmosferu koja je istovremeno poznata i jedinstvena.
Iznenađujuće dobro funkcionira i na kontrolerima i na tipkovnici, tako da možete odabrati ono što vam više odgovara. Također, postoje posebni bonusi koje možete dobiti od starog trgovca, poput dodatnog zdravlja, većeg inventara i više prostora za specijalne vještine, koje otključavate tijekom igre. Iako demo ne prikazuje potpuno okruženje koje ćemo istraživati, postoje skrivene lokacije poput zlatnih rudnika gdje možete pronaći novčiće.
Završne misli
Istraživanje je jednako važno kao i borba, a igra učinkovito uključuje i elemente zagonetki, nudeći predah od intenzivnih bitaka. Korištenje kuke za borbu i navigaciju dodatno povećava ovo zadovoljstvo. Ipak, nedostatak jasnih indikatora i markera za navigaciju može biti frustrirajući; često sam se vraćao u već posjećena područja. Također, ponovno oživljavanje na kontrolnim točkama znači suočavanje s istim neprijateljima iznova, što može postati zamorno, iako je sama borba zabavna. Možete ih ignorirati, no, ponovljene bitke nakon liječenja mogu umanjiti ukupno iskustvo.
Nadam se da će developeri dodati mogućnost povratka na prethodne kontrolne točke, kako bi se izbjeglo propuštanje boljih ili skrivenih predmeta. Također bi bilo korisno povećati svjetlinu u igri, jer je ponekad teško uočiti određene detalje. Prikaz opreme i dragulja na liku također bi bio lijep dodatak.
Mark of the Deep zadržava glavne značajke soulslike igara, poput teških neprijatelja, izazovnih bossova i borbi koje zahtijevaju vještinu. Ne treba mijenjati žanr iz temelja; dovoljno je ponuditi solidno iskustvo. Na temelju demo verzije, imam velika očekivanja od ove igre. Ako ih konačna verzija ispuni, Mark of the Deep bi se mogao istaknuti među ostalim soulslike igrama.