Konzultant za marketing videoigara Chris Zukowski podijelio je detaljnu analizu žanrova koje korisnici Steam platforme vole igrati. Prema njegovim analazima, indie developerima je teško stvoriti profitabilan platformer osim ako nije kombiniran s drugim žanrovima poput metroidvanije ili roguelikea.
Prošlog mjeseca, Zukowski je napisao članak u kojem je istražio top žanrove prema prodaji na Steamu. Unatoč manjem broju lansiranih naslova u posljednje dvije godine, roguelike ostaje najkomercijalno uspješnija kategorija prema medijanskoj prodaji. Nasuprot tome, indie developeri i dalje proizvode previše igara u vrlo konkurentnim žanrovima poput FPS-a i platformera, često se boreći za ostvarivanje profita.
U svojoj najnovijoj studiji, Zukowski je otišao dalje, analizirajući popularnost žanrova na temelju pregleda na YouTubeu i najigranijih demo igara. Naime, RPG je bio najgledaniji žanr među Steam igračima na YouTubeu prošle godine. Ovi podaci temelje se na kompilacijskim videozapisima koji prikazuju top naslove u raznim kategorijama igara koje je Valve objavio tijekom svakog Steam Next Festa. Nakon RPG-ova po gledanosti slijede strateške i akcijske/avanturističke igre, dok su platformeri i puzzle igre generirali najmanje pregleda.
Prema službenim podacima Steama, kombinacija žanrova strategije, simulatora i builder igara bila je na vrhu popisa najigranijih demo igara tijekom posljednjeg Winter Next Festa. Osim toga, četiri horor igre bile su među 12 najigranijih demo igara, ali nije bilo platformera, što naglašava nedostatak interesa igrača za ovaj žanr. Strategija je bila četvrti najpopularniji žanr prema broju igrivih demo igara tijekom posljednjeg Next Festa, dok su avanturističke i akcijske igre predvodile popis.
Zukowski je također analizirao 20 najprodavanijih naslova u posljednjih šest mjeseci. Vodeći žanrovi bili su RPG, graditeljske igre, rogue i strategija. Iako je na popisu bilo šest platformera, svi su kombinirali platformerske mehanike s drugim složenim žanrovima, kao što su roguelite ili metroidvanije.
Razumijevanje tržišnih trendova i preferencija igrača ključno je za indie developere. Ulaganje vremena i novca u razvoj zahtijeva pažljivo razmatranje rizika povezanih s odabirom žanra. Za detaljniju analizu možete pročitati cijeli Zukowskijev članak ovdje.