Xbox je prije par dana pokazao snažnu posvećenost Game Passu, te je tako razbio sve sumnje u svoju predanost ovoj usluzi. Nedavna događanja to su također naglasila, počevši s najavom da će Call of Duty: Black Ops 6 biti dostupan na Game Passu istog dana kada bude lansiran i na drugim platformama. Osim toga, Xbox Summer Showcase je otkrio da će svaka first-party igra biti igriva na Game Passu od prvog dana, uključujući naslove planirane za izlazak 2024., 2025. i kasnije.
Unatoč tim naporima, broj pretplatnika na Game Pass nije se značajno povećao u posljednjih 18 mjeseci. Premium prodaja Xbox igara također je razočaravajuća, s naslovima kao što je Hellblade 2 koji nisu ostvarili značajan utjecaj. Ova stagnacija odražava širi problem unutar industrije: izazove rasta i pojačani fokus na profitabilnost i maržu, što je dovelo do masovnih otpuštanja.
Kako bi riješio ove probleme, Xbox je uveo strateške promjene u Game Pass. Umjesto uklanjanja visokoprofilnih igara poput Call of Dutyja iz usluge, Xbox je odlučio povisiti cijene i uvesti nove razine. Game Pass Ultimate, koja uključuje cross-play, cross-save, podršku za više platformi, streaming i širok izbor igara, sada košta 20 dolara mjesečno i najpopularnija je opcija. Uvođenje nove Standard razine od 15 dolara, koja uključuje pristup online multiplayeru i biblioteku starijih igara, ali ne i nove naslove, ima za cilj privući cjenovno osjetljive igrače.
Razlika u cijeni između PC i konzola
Jedan od izazova je razlika u cijeni između PC i konzolnih Game Pass pretplata. PC igrači mogu pristupiti cijeloj biblioteci igara za 12 dolara mjesečno, u usporedbi s 20 dolara za igrače na konzolama. Ova strategija cijena odražava veći potencijal za rast korisnika na PC-u u usporedbi s konzolama.
Neki spekuliraju da bi ove promjene mogle biti taktika za poticanje igrača da kupuju više pojedinačnih igara umjesto da se oslanjaju isključivo na Game Pass. Programeri su također izrazili zabrinutost zbog utjecaja pretplatničkih modela na percepciju vrijednosti igara. Zanimljivo je da PC Game Pass ostaje relativno dobar posao. Uključuje PC Games Catalog, izdanja prvog dana, popuste na Xbox i Game Pass te EA Play za 11,99 dolara mjesečno, što je povećanje s 9,99 dolara. Ovo ukazuje na to da Microsoft vidi snažan potencijal na PC gaming tržištu.
Budući planovi Xboxa uključuju potencijalnu ponudu pretplate za igrače bez gaming PC-a ili konzole, širenje na mobilne igre i izdavanje više Xbox igara na drugim platformama poput PlayStationa i Nintendoa. Iako bi neki Xbox lojalisti mogli biti protiv ovih promjena, one bi mogle pomoći Xboxu da dopre do šire publike i opravda veće marketinške kampanje.
Povećanje cijena nužan je korak za Xbox kako bi Game Pass učinio održivijim i profitabilnijim. Procjenjuje se da će globalni prihod po korisniku Game Passa porasti za 5,4% ove godine i 15,3% u 2025., s očekivanim ukupnim troškovima na Game Passu od 5,5 milijardi dolara do kraja sljedeće godine. Postoji i skepticizam oko dugoročne održivosti Game Passa, ali on nudi jedinstvenu vrijednost na tržištu kojim dominira nekoliko velikih online igara. Ako Xbox može pokazati da Game Pass može koegzistirati s premium prodajom igara i podržavati je, mogao bi steći šire prihvaćanje unutar industrije.
Industrija temeljena na pretplatama i strategija cijena
Gaming industrija je vođena pretplatama, s ključnim metrima poput rasta korisnika i prihoda po korisniku koji dominiraju poslovnim modelom. Usporavanje rasta korisnika često dovodi tvrtke do povećanja cijena kako bi održale prihode. Microsoft proširuje svoju ponudu igara, posebno first-party igara dostupnih na Game Passu. S mnogim igrama koje koštaju 70 dolara u njihovom asortimanu, njihovo nuđenje na Game Passu znači da gube potencijalni prihod od prodaje. Nova strategija cijena ima za cilj uravnotežiti ovo povećanjem cijene za sveobuhvatan pristup.
Ova povećanja cijena znače da, ako su vas najviše privlačila Day One izdanja, sada ćete morati platiti više. Promjene bi mogle natjerati neke da preispitaju vrijednost svoje pretplate. Čini se da je Microsoftova strategija jasna: žele povećati prihod po korisniku poticanjem pretplata na više razine kao što je Ultimate. Ovaj pristup uključuje rizik od povećanog broja korisnika koji otkazuju svoje pretplate, što bi moglo imati suprotan učinak.
Microsoftova strategija za cloud gaming je manje jasna. Najskuplja razina, Ultimate, uključuje cloud gaming, ali možda neće privući korisnike orijentirane na budžet koji obično biraju proizvode usmjerene na vrijednost, poput Fire Sticka. Vremenski trenutak ovih promjena mogao bi privući regulatornu pažnju, posebno s obzirom na Microsoftovu obvezu da ne povećava cijene zbog ugovora s Activisionom. Međutim, dokazivanje izravne veze između povećanja cijene i novih izdanja igara poput Call of Dutyja moglo bi biti izazovno.
Promjene u Xbox Game Passu odražavaju Microsoftove napore da pronađe održiv model koji balansira koristi za korisnike i prihod tvrtke. Iako bi to moglo rezultirati višim troškovima za igrače, proširena biblioteka igara i dodane značajke još uvijek mogu ponuditi značajnu vrijednost za posvećene igrače. Kako se ove promjene uvode, bit će zanimljivo vidjeti kako će se igrači prilagoditi i hoće li smatrati da su nove cijene opravdane. Ako ste pretplatnik Game Passa, možda je pravo vrijeme da procijenite jesu li nove razine u skladu s vašim potrebama za gamingom i budžetom.