- DEVELOPER: Bad Ridge Games
- IZDAVAČ: V Publishing
- PLATFORME: PC
- ŽANR: RPG / Adventure / Fantasy
- DATUM IZLASKA: 6. studenog 2024.
- POČETNA CIJENA: 24,50 €
- RECENZIRANA VERZIJA: PC
Imam vrlo pomiješane osjećaje prema Mirthwood. Neki aspekti su vrlo dobro napravljeni, dok su drugi donekle pokvarili igrivost. Ovo je srednjovjekovna fantazijska RPG igra s elementima simulacije života i udobnosti, što je nešto što su svi igrači zaista željeli. Igra u kojoj možete istraživati svijet bez previše stresa i mjesto gdje možete izgraditi svoj dom i početi se baviti poljoprivredom i brinuti se o životinjama. Međutim, bilo je vrlo razočaravajuće nakon 15 sati igranja i trebat će vremena da se ova igra pravilno izbrusi i završi.
Za početak, igra pruža kratki tutorial i omogućuje vam da prilagodite izgled i pozadinu svog lika prije nego što se upustite u priču. Upoznajete obitelj svog lika rano u igri, a samu priču je lako pratiti i prilično je zanimljiva tijekom cijele igre. Grafika je pristojna, iako igra pati od loše optimizacije s čestim zastojima i padovima FPS-a. No, nije previše utjecalo na moje iskustvo, ali bi definitivno moglo biti problem na slabijim računalima. Također je bilo nekoliko bugova, međutim, nijedan nije bio game-breaking.
Imamo misiju da otkrijemo tajne drevne civilizacije, te da posjećujemo svetišta i spomenike širom prostrane, misteriozne zemlje. Uz to, mitologija je iznenađujuće duboka, što putovanje čini značajnim i dodaje snažnu motivaciju za istraživanje svakog kutka mape.
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/Mirthwood-1.jpg)
Frustrirajući borbeni sustav
Odmah ću se osvrnuti na ono što mi je bilo najfrustrirajuće, a to je borba, koja je ujedno i najlošiji dio igre. Na raspolaganju imate light i heavy napad, step-back potez i kotrljanje. Na papiru sve ovo zvuči obećavajuće, ali u praksi je čisti kaos. Animacije laganih napada su prespore, blokiranje teških napada nije moguće, a često nemate dovoljno vremena da ih izbjegnete. Zbog toga većinu vremena morate unaprijed predviđati protivničke napade. Međutim, glavni problem leži u lošoj umjetnoj inteligenciji neprijatelja. Neprijatelji djeluju kao da ne ciljaju ispravno niti napadaju strateški. Umjesto toga, često skaču kako bi izbjegli vaše napade, mašu u prazno ili bez prestanka koriste teške napade. Sve to čini borbu nezgrapnom i krajnje frustrirajućom.
Raznolikost oružja također nedostaje. Na početku ste ograničeni na mač i luk. Luk, nažalost, je gotovo beskoristan, nanosi smiješno nisku štetu i lako se može blokirati. Blokiranje je općenito previše snažno; možete blokirati gotovo sve osim teških napada. Kada se naviknete na borbu, neprijatelji postaju predvidljivi, ponavljajući iste obrasce napada iznova i iznova. To borbu čini više obvezom nego nagrađujućim iskustvom, čak i kada se suočavate s većim neprijateljima poput čudovišta ili medvjeda.
Nema puno prostora za eksperimentiranje s različitim oružjima. Trgovina je solidan aspekt igre, ali iznenađujuće, nema moćnih predmeta za kupnju. Ne možete kupiti snažne oklope dok ih sami ne otključate, a nećete pronaći bolje oružje ili lukove osim ako ih prvo ne izradite. Iako se trgovine s vremena na vrijeme ponovno opskrbljuju, nemate ni jednu opciju za zapošljavanje suputnika koji bi vam pomogao tijekom vaše avanture.
Uključivanje fantazijskih stvorenja dodaje sjajan element igri. Otkriće i borba protiv njih, bilo da su duhovi, vukodlaci, neobična stvorenja ili obični razbojnici, bila je zaista zabavna. Raznolikost neprijatelja održava igru zanimljivom, a svaki novi susret nudi priliku za jedinstveni plijen, koji također može donijeti vrijedne pogodnosti.
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/20241106110919_1.jpg)
Konstatno grindanje
Još jedan frustrirajući aspekt ove igre je njezin sustav napredovanja. Sve je nevjerojatno skupo, prisiljavajući vas na beskrajno grindanje. Na primjer, da biste pronašli željezo, morate putovati do južnog dijela mape, a zatim skupiti dovoljno za taljenje željeznih šipki – pet željeznih ingota samo da biste napravili jednu željeznu šipku. Unaprijeđeni željezni mač košta 12 željeznih šipki, a nadogradnja zahtijeva dodatni alat za nadogradnju koji košta oko 750 novčića. Stjecanje životinja, konja ili pristojne opreme? To zahtijeva još više novca. A za izgradnju bilo čega potrebna vam je ogromna količina resursa, što znači još više grindanja.
Zašto su osnovne škrinje tako skupe? Zašto je izgradnja staje toliko preskupa? Sama količina resursa koju morate potrošiti postaje iscrpljujuća. Tek kad napokon nabavite bolju opremu, skupljanje resursa postaje lakše i igra počinje izgledati podnošljivije. Primjerice, nadogradnja na željeznu opremu olakšava prikupljanje čelika, ali čak i te nadogradnje djeluju osrednje. Kad dobijete željeznu sjekiru, moći ćete rezati tvrđe vrste drva, ali i dalje nećete moći srušiti obična stabla. Ovaj obrazac se ponavlja i kod drugih alata: zahtijevaju ogromne količine resursa za napredak, ali nameću frustrirajuća ograničenja.
Osim toga, gubite ogroman broj dana u igri pokušavajući doseći osnovne ciljeve. Resursi su oskudni, bilo da tražite biljke za izradu napitaka ili lovite životinje koje rijetko ispuštaju meso, često ostavljajući samo kožu za izradu ili prodaju. Igra je puna kovčega, ali u oko 70% slučajeva sadrže beskorisne predmete koje već možete pronaći u svijetu. Napredak se na kraju poboljšava, ali trud da se dođe do te točke čini se pretjeranim i oduzima zabavu iz igre.
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/20241105160821_1.jpg)
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/20241105162134_1.jpg)
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/20241105231716_1.jpg)
NPC-ovi su puni života, istraživanje je zabavno, ali nije dovoljno nagrađujuće
Kad se smjestite u svoj dom, koji možete na kraju nadograditi i opremiti, upoznat ćete mnoge nove NPC-ove, preuzeti zadatke i istraživati veliku kartu kako biste napredovali u glavnoj priči. Možete komunicirati s NPC-ovima, pohvaliti ih, uvrijediti, zavoditi ili motivirati. Svaki NPC ima detaljan profil koji prikazuje njihovo raspoloženje, članove obitelji i questove koje nude.
Bilo je ugodno vidjeti raznolikost jedinstvenih likova u svijetu igre. Ipak, unatoč osvojenim srcima, mjera prijateljstva i romantike rijetko se mijenjala, uvijek je ostajala statična bez obzira na moje postupke. NPC-ovi međusobno komuniciraju, što dodaje dojam života u svijetu igre, a svaki ima svoju ulogu, poput kovača, travara ili vojnika. Također su podijeljeni u različite društvene klase, od seljaka do plemića, što doprinosi dubini svijeta.
Karta je prostrana i raznolika, s regijama poput močvara, šuma i brda, a svaka od njih naseljena je jedinstvenim neprijateljima i nudi specifične zadatke. Iako zadaci donose ugled i povremene bonuse, njihov utjecaj ovisi o tome kako vas drugi vide – kao dobrog ili lošeg lika. Možete krasti ili donositi odluke koje utječu na vašu reputaciju, ali nagrade se čine nedostatnima. Zašto ne ponuditi zlato ili značajnije nagrade umjesto samo ugleda? Izgradnja odnosa s NPC-ovima također je razočaravajuća. Sporedni zadaci rijetko otvaraju nove interakcije, a iako ih ima mnogo, većina djeluje kao dosadni kućanski poslovi umjesto kao zanimljivi izazovi. Taj osjećaj stagnacije čini napredak manje zadovoljavajućim, unatoč bogatom i detaljnom svijetu.
Na primjer, pomogao sam plemićkoj obitelji da se nosi s krađom vina i odbije vukove koji napadaju njihovu imanje. No, kada je sve to završilo, nisam dobio apsolutno ništa zauzvrat. Navigacija kartom je jednostavna; područja nisu previše udaljena jedno od drugoga i lako ih je pronaći. Međutim, bilo bi sjajno da karta ima više detalja, da nam omogući da označimo mjesta i dodamo bilješke za ključne lokacije. Bilo je, na primjer, pristojnih špilja za istraživanje, ali ih niste mogli označiti, a ni igra ih nije označavala.
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/20241106215052_1.jpg)
Poljoprivreda i uzgoj životinja imaju smisla
U ovoj igri možete uživati i u životu farmera, brinući se o životinjama kao što su krave, kokoši, konji, pa čak i jednorog. Poljoprivreda je jednostavna: posadite sjeme u preorano tlo i zalijevate ga pomoću beskonačne kante za vodu, uz povremenu pomoć kiše. Ono što poljoprivredu čini zanimljivom su promjene godišnjih doba i izazovi poput bolesti usjeva i potencijalnih uništenja. Životinje su važan dio igre jer daju resurse poput jaja, mlijeka, mesa i životinjske masti, koje možete koristiti za kuhanje i izradu predmeta. Da bi životinje ostale zdrave, morat ćete graditi skloništa i aktivno se brinuti o njima kako napredujete.
Igra nudi širok izbor ukrasa i korisnih dodataka, omogućujući vam da svoj prostor uredite tako da se osjećate kao kod kuće. S mogućnošću dizajniranja vlastite okoline, igra stvara ugodnu atmosferu i ne prisiljava vas na zamorne zadatke osim ako to sami želite. Izrada predmeta je jednostavna: prikupite materijale i koristite razne stanice, poput kace za maslac, nakovnja za izradu oružja i oklopa te tkalačke mašine za obradu kože.
Također su dostupni lov i ribolov, što dodatno obogaćuje svijet Mirthwooda. Međutim, ribolov je moguć samo na određenim mjestima, pa nisu sva jezera i ribnjaci dostupni za ribolov, a neka od njih nisu ni označena na karti. Lov je prilično jednostavan; možete loviti životinje poput jelena i zečeva kako biste prikupili njihovo meso. Osim toga, možete praviti vlastito pivo i sok, a svako piće nudi jedinstvene nuspojave.
Što se priče tiče, postoji mnogo toga za otkriti kroz pisma i knjige razbacane po svijetu, koje daju tragove i potiču istraživanje. Istraživanje je prilično zabavno; možete posjetiti nova sela, pronaći bolju opremu i polako se upuštati u zadatke. Iako bih volio da su upute za zadatke jasnije, ipak nije bilo preteško snaći se. Igra nudi i opcije za pojednostavljeno preživljavanje i borbu, koje omogućuju preskakanje nekih mehanika ako vam postanu frustrirajuće. No, iskreno, nisam siguran koliko te pojednostavljene opcije stvarno doprinose cjelokupnom iskustvu.
![](https://www.indie-games.eu/wp-content/uploads/2024/11/Mirthwood-2.jpg)
Završne misli
Na kraju, Mirthwood je solidno napravljena igra s vlastitim prednostima i nedostacima. Neki igrači će cijeniti grind, ali definitivno nije igra za svakoga. Grafika je privlačna, a iako bi borba i sustav nagrađivanja mogli biti bolji, elementi poljoprivrede i opuštene atmosfere dodaju puno šarma. Sustav vještina, koji koristi karte za otključavanje pogodnosti poput povećanog zdravlja ili boljeg prikupljanja resursa, također unosi dodatnu dubinu i olakšava igranje.
Ovo nikako nije loša igra, no potrebna joj je dodatna dorada, posebno u optimizaciji i u tome da grind bude nagrađujući. Priča je prisutna, a klasični RPG elementi funkcioniraju dobro, iako su neki aspekti frustrirajući. Definitivno ću nastaviti igrati, s ciljem da završim igru i možda otkrijem nove načine za uživanje u ovoj igri. Zabavna je, iako je šteta što pojedini dijelovi umanjuju ukupni dojam.
Recenzentski primjerak ustupio izdavač
3