- DEVELOPER: Roboatino
- IZDAVAČ: Goblinz Publishing, Gamera Games
- PLATFORME: PC, PlayStation 4 ,PlayStation 5, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series X/S, macOS, Linux
- ŽANR: Strategy RPG
- DATUM IZLASKA: 5. rujna 2024.
- POČETNA CIJENA: 14.99 €
- RECENZIRANA VERZIJA: PC
Turn-based RPG-ovi dolaze u mnogim oblicima, ali svi imaju jednu zajedničku stvar – zahtijevaju strategiju. Bilo da se radi o mudrom odabiru članova tima ili preciznim potezima u borbi, pažljivo planiranje je ključno za pobjedu. Ako ste upoznati s ovim vrstama borbenih mehanika, Shogun Showdown će vas iznenaditi svojim jedinstvenim pristupom strategijama na poteze, kombinirajući roguelike i deck-builder elemente s japanski inspiriranim okruženjem.
Gdje sunce uvijek izlazi
Shogun Showdown, koji je razvio Roboatino, vodi igrače na putovanje kroz povijesni Japan kojim vlada moćan i prijeteći Shogun. Vaša misija je pronaći način da ga porazite putujući širom zemlje i boreći se protiv vođa na tom putu. U ovom RPG-u na poteze, svaka akcija je važna – morate upravljati svojom pozicijom, vremenom, napadima i nadogradnjama kako biste preživjeli. Stjecanje novih vještina i izgradnja pravog špila je od suštinskog značaja. Dok napredujete, otključavate više likova i sposobnosti, ali smrt povećava rizik od ponovnog igranja od samog početka.
Prva stvar koja mi je privukla pažnju bila je zaista nevjerojatna estetika igre. Pikselna umjetnost je i slatka i šarmantna, s glatkim pokretima likova i spektakularnom pažnjom na detalje. Kreatori su čak animirali male elemente poput krijesnica i opadajućih latica trešnje. Grafika učinkovito dočarava osjećaj tradicionalne japanske priče, što dodatno naglašava glazba. Mješavina starinskih melodija i modernih ritmova stvara zanimljiv rezultat. Kulturno nasljeđe igre također se odražava u oružju koje se koristi u borbi – od tetsuba do katane i shurikena, postoji mnogo alata koji će vas učiniti legendarnim ratnikom.
Borbeni Pick-and-Mix
Dotaknimo se najveće snage oveg naslova – igrivosti. Mehanika izgradnje karata i borba na poteze su jednostavne i lake za naučiti, ali ovladavanje njima zadaje pravi izazov. Svaki neprijatelj ima jedinstvene napade i obrasce, ostavljajući igraču da otkrije njihove slabosti i odluči hoće li napasti, pomaknuti se ili čekati. Stvarno mi se svidjela sloboda izbora kako pobijediti neprijatelje, ali postoje ograničenja kako bi se stvari održale uravnoteženima – predugo čekanje ili prekomjerno korištenje vještine neće vam pomoći. Također morate zapamtiti da napadi imaju različite domete i vrijeme hlađenja, pa svaki potez treba pažljivo planirati.
U Shogun Showdownu, glavni cilj je odgovorno upravljati svojim resursima i optimizirati svoj prolaz kroz igru koliko god je to moguće. Brzo sam naučila da svaka nadogradnja ne mora funkcionirati s mojim setom napada, te da svaki lik ima vještine koje ne moraju nužno biti prilagođene mom stilu igranja. Osim toga, nakon svake bitke, morate odlučiti koju trgovinu posjetiti, što dodaje još jedan sloj strategiji izvan borbe. Nakon što pobijedite bossa, zarađujete lubanje koje možete zamijeniti za poboljšanja ili dodatne slotove u trgovini. Međutim, voljela bi da je ovaj dio bio jasnije objašnjen od samog početka.
Smrt je samo početak (doslovno)
Sada, dotaknimo se aspektu koji me iznenadio prvi put kada sam umrla, a to je da se vraćate potpuno na početak i morate sve ponovo raditi. Znam, znam, opis igre jasno navodi “rogue-like: smrt nije kraj, već početak vašeg putovanja prema majstorstvu.” Međutim, iskreno sam mislila da to znači da ću ponoviti određeni dio ili bitku, a ne sve do tog trenutka. Isprva se činilo pretjerano, ali ubrzo sam shvatila da je to briljantan koncept za ovu vrstu igre, koja nudi neograničenu vrijednost ponovnog igranja.
Svako igranje postaje jedinstveno i personalizirano. Osim toga, igrači moraju planirati svoju strategiju za cijelu rundu, usavršavajući svoje vještine prije nego što se suoče s finalnim bossom. Trajna ulaganja bila su posebno korisna, dajući pristup mnogim korisnim nadogradnjama svaki put kada sam igrala. Iako je cilj pobijediti Shoguna, to ne znači da je igra gotova – nakon pobjede otključavate više dana svoje avanture i nove otoke ispunjene novim bitkama.
Budući da govorimo o novom sadržaju, vrijedi napomenuti da developeri planiraju dodati mnoge nove elemente igri u budućnosti. Ova ažuriranja će uključivati:
- Nova lokacija (leyasu’s garden) i novi boss (Ieyasu the Patient)
- Dan 7: nova elita neprijateljskog tipa (Corrupted), novi neprijatelj (Corrupted Progeny) i pravi finalni boss nakon borbe sa Shogunom: the Corrupted Soul
- Male animirane scene nakon što prvi put pobijedite novi dan (također dostupne iz glavnog izbornika: Ostalo -> Kraj), kao i preuređeni dijalozi i opisi bossa
- 7 novih vještina: Rogue Retail, Seiryu’s Scale, Fenghuang’s Feather, Two-Faced Dancer, Overflow Guard, Chilling Combo, Odd Curse
- 6 novih zadataka
- 7 novih pločica: Hookblade, Nagiboku, Sharp Turn, Ki Push, Thorns, Back-Smoke Bomb, Chakram
- Novi heroj: Chain Master
- Nova “Statistika” stranica u arhivi kampa
Završne misli
Shogun Showdown je definitivno igra koja zaslužuje konstantno ponovno igranje. Nije samo šarmantna, već i prilično izazovna, jer zahtijeva vrijeme za usavršavanje vaših napada i osmišljavanje najbolje strategije. Ako ste obožavatelj ovakvih igara, onda je ovaj naslov definitivno vrijedan vaše pažnje. Pa, što čekate? Pripremite svoje oružje i pripremite se za suočavanje s bossovima s taktičkim umovima u ovom roguelike dragulju.
Recenzentski primjerak ustupio izdavač
4.5