- DEVELOPER: Strategy Labs
- IZDAVAČ: PlayWay S.A.
- PLATFORME: PC
- ŽANR: City-builder / Historical
- DATUM IZLASKA: 8. siječnja 2024.
- POČETNA CIJENA: 19,50€
- RECENZIRANA VERZIJA: PC
Builders of Egypt, razvojni projekt studija Strategy Labs, vodi vas u kompleksne društvene i logističke sustave drevnog Egipta. S mrežno utemeljenom mehanikom gradnje, fokusom na proizvodne lance i povijesnom pozadinom, igra vas poziva da planirate naselja uz dolinu Nila, balansirajući urbani razvoj, sustave vjere i trgovinu. Iako Builders of Egypt nudi solidno iskustvo city-builder žanra, nedostaje mu originalnosti, a pati od tehničkih nedostataka i neizrađenih značajki.
Ovaj naslov nudi strukturirano iskustvo igranja temeljeno na zadacima kroz kampanju i sandbox mod. Misije u kampanji vode vas kroz zadatke poput uspostavljanja proizvodnih lanaca, upravljanja trgovačkim rutama između gradova i zadovoljavanja potreba građana. Međutim, kampanja postaje prilično repetitivna što duže igrate. Dapače, Builders of Egypt sadrži toliko toga, da što su zgrade većih razina, to je više kompleknosti u svemu tome i te mehanike su sasvim dobro napravljenje.
Prepoznatljiv gameplay s izrazito zabavnim početkom
Započinjete upravljajući jednostavnim resursima poput gline, cigli i slame, a kako se grad razvija, prelazite na složeniju robu. Svaki proizvodni lanac ima više ovisnosti, na primjer, za proizvodnju cigli potrebni su glina, slama i obližnja radna snaga. Igra također uključuje poplave Nila, što zahtijeva pažljivo planiranje kako bi se ublažili njihovi utjecaji na poljoprivrednu proizvodnju. Uz to, još jedna važna značajka je i sama kultura, pa sve u igri ovisi o vašem prosperitetu i poželjnosti građana dok balansirate sve mogućnosti igre.
Iako razumijem želju developera da značajke uvode postupno, to na kraju često djeluje izrazito dosadno. Glavni problem je što, nakon što završite zadatke koje vam igra zadaje, često ste prepušteni čekanju da se misija završi. Kako biste napredovali, morate ubrzavati vrijeme i čekati da se resursi izvezu ili da se zgrade izgrade, što rezultira velikim razdobljima besposličarenja bez ikakvih aktivnosti.
Primjerice, u četvrtom scenariju kampanje, gdje vam je zadatak izgraditi veliki spomenik, proces se čini predugačkim. Morate čekati da radnici prikupe i dostave resurse, a spomenik se gradi u više faza. Budući da je broj zgrada koje možete izgraditi ograničen, tijekom tih dugih razdoblja nemate puno toga za raditi.
Gameplay Builders of Egypta nije posebno inovativan niti revolucionaran; djeluje kao skup mehanika koje smo već vidjeli u sličnim igrama. Nedostaje joj originalnosti i upečatljivog elementa koji bi vas držao angažiranima. Ipak, sandbox mod je vrlo zabavan. Umjesto da se fokusiraju na slobodnije karte na kojima možemo opušteno graditi i oblikovati gradove prema vlastitim željama, developeri su se snažno oslonili na stvaranje 20+ scenarija kampanje. Nažalost, ti scenariji nisu dovoljno nagrađujući da opravdaju uloženo vrijeme. Za dovršavanje svih scenarija potrebno je više od 15 sati, dok sandbox mod pruža veću slobodu za istraživanje mehanika igre vlastitim tempom.
Veliki problemi kreću se oko grafike i pristupačnosti
Najveća zamjerka je nedostatak jasnih vizualnih indikatora za lokacije resursa i domete zgrada, što nepotrebno komplicira planiranje grada. Zašto je sve tako skriveno i teško uočljivo? Drveće i trava često zaklanjaju ključna područja, što otežava pronalazak resursa. Korisničko sučelje također ostavlja puno prostora za poboljšanje. Postoji previše sitnih skočnih prozora i kategorija koje je lako promašiti, poput kartica za tehnologiju ili tržište za uvoz i izvoz. Navigacija zahtijeva klikanje kroz više slojeva, što djeluje nespretno.
Iako igra dopušta određenu fleksibilnost za oporavak od pogrešaka, loš dizajn mapa i nasumični događaji narušavaju ukupno iskustvo. Događaji djeluju nepovezano, neki uključuju kraljevsku obitelj, dok vas drugi tjeraju da tražite škrinje s blagom ili nestale parove. Iako ovi sporedni događaji nude solidne nagrade, kontekstualno često nemaju smisla, a kako bi ste ih pronašli, pripremite se naprezati oči.
Međutim, Builders of Egypt ostavlja dobar dojam sa svojim 3D okruženjima, bogatim prikazima doline Nila i arhitekturom inspiriranom poviješću. Vizuali uspijevaju dočarati veličanstvenost drevnog Egipta, od prostranih poljoprivrednih površina do detaljnih spomenika. Nažalost, ta ljepota ima svoju cijenu. Problemi s performansama česti su, osobito na slabijim računalima kada gradovi postanu veći. Presijecanje objekata i grafički bugovi učestali su, te snažno preporučujem izbjegavanje epic postavki jer je igra loše optimizirana za visoku grafiku.
Veliki problem je i dizajn zvuka. Iako je soundtrack odličan, zvukovi životinja i nasumični glasovi NPC-a djeluju čudno i često se nespretno prekidaju kada započne glazba. Gluma naratora posebno je monotona i nezanimljiva. Ambijentalni zvukovi, poput užurbanih tržnica ili Nila, minimalni su i ne uspijevaju stvoriti uvjerljivu atmosferu.
Završne misli
Zaključno, Builders of Egypt nije loša igra. Zapravo, ima mnogo pozitivnih strana, uključujući široku paletu zgrada, impresivne spomenike i čak vojne značajke koje možete istražiti. Međutim, da biste došli do tih dijelova igre, potrebno je uložiti značajnu količinu vremena. Proizvodni lanci su dobro osmišljeni, spomenici izgledaju nevjerojatno, ali procesi su daleko vremenski zahtjevniji nego što biste očekivali.
Ako ste ljubitelj igara city-builder žanra i tražite nešto za početak 2025. godine, Builders of Egypt je solidan izbor. Nije izvanredna, ali dovoljno je dobra da vas zabavi neko vrijeme dok čekate dolazak većih naslova.
Prednosti | Nedostaci |
---|---|
Povijesna autentičnost. | Neintuitivno korisničko sučelje. |
Zanimljivi proizvodni lanci. | Problemi s vizualnom jasnoćom. |
Fleksibilnost u određivanju težine. | Nedostatak inovacija. |
Prekrasna vizualna rješenja. | Besmisleni nasumični događaji. |
Recenzentski primjerak ustupio izdavač
3.3