- DEVELOPER: Two Blackbirds
- IZDAVAČ: Two Blackbirds
- PLATFORME: PC (Steam)
- ŽANR: Emotional / Educational / Tower-defense
- DATUM IZLASKA: 25. lipnja 2024.
- POČETNA CIJENA: 14,79 €
- RECENZIRANA VERZIJA: PC
Ghostboy je vjerojatno indie igra za koju mnogi vjerojatno neće čuti. Ne samo da je izuzetno jedinstvena, već također spaja mehaniku tower-defensea s duboko emotivnom pričom o tugovanju, gubitku, donošenju odluka i mentalnom zdravlju. Ako se borite s tugom zbog gubitka nekoga, bilo člana obitelji ili prijatelja, Ghostboy je igra koju morate igrati.
Tim od četvero ljudi, uključujući dječje i odrasle psihologe, besprijekorno su spojili obrazovne elemente s igranjem. Prema developerima, tower defense mape simboliziraju borbu s negativnim mislima, ali je žanr iz temelja preoblikovan kako bi ponudio igračima nova i kreativna rješenja za neprestano mijenjajuće izazove. Postoji mnoštvo mehanika s kojima se možete baviti, poput suočavanja s mentalnim poremećajima koji pogađaju članove obitelji, rješavanja zagonetki za nadogradnju stvari, otključavanja novih vrsta pratioca za igranje i jačanja mentalne otpornosti članova obitelji kroz međusobnu podršku. Iako postoji mnogo mikroupravljanja, ono se uvodi postupno, omogućujući vam da uzmete svoje vrijeme i isplanirate sve. Više o tome malo kasnije.
Igru započinjete suočavanjem s okrutnom istinom: obitelj od četvero članova izgubila je sina. Brat, majka i otac svaki se na svoj način bore s ovom stvarnošću, a razni događaji se odvijaju kako napredujete. Igrate kao dječak u njegovom duhovnom obliku, pomažući svojoj obitelji da krene dalje. Događaji su prilično snažni, poput brata koji gubi živce i upada u tučnjavu ili majke koja doživi prometnu nesreću. Ovi događaji su pod utjecajem vaših izbora, omogućujući vam da odlučite kako reagirati i oblikovati napredak priče. Ponekad ti izbori mogu dovesti do različitih mentalnih poremećaja s kojima se možete boriti, odnosno pokazuju da se ti izazovi mogu prevladati.
Iako igra nije zamjena za terapiju za one koji aktivno tuguju, može pomoći svima da se pripreme za buduće izazove. Ovdje dolaze do izražaja elementi tower-defensea. Igra vas vodi kroz četiri faze tuge, svaka nudi različite razine koje otključavaju razne mape i mehanike. Počinjete s lakšim razinama i postupno prelazite na teže. U svakoj fazi možete igrati kao različiti član obitelji. Prije svake razine birate karte za popunjavanje dostupnih mjesta, trošeći bodove (EP). Svaka karta predstavlja različitu akciju, poput napada, obrane, liječenja ili podrške obitelji. Na primjer, možete odabrati opciju da odvedete brata u školu, što pomaže članu obitelji da dobije više bodova. Također možete odabrati karte koje pružaju više početnog novca ili dodatne EP bodove nakon pobjede u razini.
Ovi mentalni poremećaji mogu značajno utjecati na igru, pružajući negativne učinke dok igrate, pa ih je najbolje eliminirati što je prije moguće jer se mogu prenijeti na sljedeću fazu. Međutim, imam dva problema s ovim sustavom karata. Prvo, neke karte vam mogu dati te mentalne poremećaje, što očito želite izbjeći. Drugo, možete opetovano birati iste vrste karata i uvijek pobijediti, što igru čini prelakom. Imat ćete mnogo veće šanse za uspjeh ako uvijek uzimate kule sa strijelcima, kule za bombardiranje i vitezove koji napadaju sve na vidiku, umjesto da eksperimentirate s drugim opcijama.
Prije ulaska u razinu, birate jednog od četiri pomagača, od kojih svaki nudi različit stil igranja. Na primjer, jedan može pucati iz pištolja, dok je drugi vitez koji može napadati i liječiti druge vitezove u blizini. Nakon što odaberete, prelazite na igru. Po ulasku u razinu imate vremena za pripremu, strateško razmišljanje i postavljanje sredstava za zaštitu člana obitelji. Neke kule zahtijevaju da postavite radnika na pločicu kako bi ih popravio i izgradio. Nakon toga kontrolirate svog pomagača, napadate neprijatelje i nadograđujete kule. Svaka kula ima tri stupnja nadogradnje. Ako preferirate brzu igru, Ghostboy upravo to nudi. Većina razina brzo se završava, a sve je vrlo pristupačno, omogućujući vam da gradite kako želite.
Kako napredujete, neprijatelji postaju jači i raznovrsniji. Na primjer, možete naići na stvorenje koje daje mentalne poremećaje vašim članovima obitelji, jedno koje može prolaziti kroz zidove ili jedno koje je teško oklopljeno. Postoji širok raspon neprijatelja, svaki jedinstven za različite članove obitelji. Osim toga, nakon završetka normalnih razina, postaju dostupne posebne razine koje nude još jedinstvenije izazove. Na primjer, možete igrati društvenu igru protiv zlog čarobnjaka gdje morate bacati kockice kako biste stigli do ciljne crte prije njega. S toliko mnogo stvari za raditi, nikada vam neće biti dosadno.
Glavni cilj je izbjeći mentalne poremećaje koliko god je to moguće. Unatoč jednostavnosti igranja, postoji oko 10 sati sadržaja za istraživanje. Nažalost, nema puno raznolikosti u kartama koje dobivate ili u načinima na koje možete pomoći članovima svoje obitelji, što može učiniti igru pomalo repetitivnom. Međutim, količina dostupnog sadržaja pomaže ublažiti ovaj problem. Ipak, želio sam više načina za poraziti te dosadne noćne more.
Također, nekoliko sam puta izgubio, ali srećom, to značajno ne utječe na igranje – samo ćete morati ponovno trošiti bodove. Ovo naglašava važnost strateškog postavljanja u igri, a korištenje cvijeta za liječenje kako biste izliječili članove obitelji može biti korisno s vremena na vrijeme. Grafički, ovo je vrlo šarmantna igra. Iako možda nije zadivljujuća, i ima dosta sivih i tamnih boja, povremeno ćete naići i na svijetle boje, što pokazuje da ne mora sve biti sumorno.
Postoji mnogo aspekata koje još nisam ni spomenuo, kao što su različiti simboli za svakog člana obitelji i jedinstvene osobnosti koje sjaje kroz cijelu igru. Unatoč tome, ovo je vjerojatno jedna od mojih omiljenih indie igara ove godine. Samo bih volio da ima malo više ambicije. Dodavanje co-op moda za istraživanje tower-defense elemenata s prijateljima ili uvođenje više sadržaja, poput neograničenog moda za igranje protiv neprijatelja, poboljšalo bi iskustvo igranja.
U slučaju da niste čuli za ovu igru, toplo vam preporučujem da je isprobate. Ne samo da kombinira dva fascinantna elementa, već ima i edukativnu svrhu koju možete detaljno istražiti unutar igre. Razvojni tim iz Two Blackbirds, hvala vam što ste stvorili ovako lijepu igru.
Recenzentski primjerak ustupio izdavač
4.5