Recenzije

[Preview] Copycat

Podijelite:
  • DEVELOPER: Spoonful Of Wonder
  • IZDAVAČ: Neverland Entertainment, Nuuvem Inc, Spoonful Of Wonder
  • PLATFORME: PC
  • ŽANR: Narativna avantura
  • DATUM IZLASKA: 2024.

Mali indie studio iz Australije sastavljen od samo tri developera: Samanthe, Kostie i Kiwija, nedavno je izdao demo verziju svoje nadolazeće narativne igre Copycat. Iako na prvi pogled može izgledati kao svaka druga igra o mačkama, Copycat nudi više od očekivanog. U sat vremena koji smo proveli igrajući ovu demonstraciju, impresionirali su nas izgled, estetika i priča igre, iako su sami elementi gameplaya bili razočaravajući. Unatoč tome, Copycat ima potencijal za napredak, jer bi puna verzija ove igre trebala biti dostupna kasnije ove godine.

Kad smo već kod priče, Copycat u svom prvom poglavlju istražuje posebnu vezu između ljudi i njihovih ljubimaca, odnosno igra nas vodi kroz kompleksne emocije ljudi. Pratimo Dawn, mačku iz skloništa koja bi radije bila u divljini (odatle dolaze različite slike Afrike) nego ponovno udomljena. No, kada upozna Olive, usamljenu staricu koja pati zbog nestanka svog ljubimca, Dawn mijenja mišljenje. Kroz njihovo zajedništvo, Dawn i Olive postaju bliski prijatelji, pomažući jedno drugome da zacijele i pronađu novi početak. Međutim, kada Olive oboli, nepoznati mačak preuzme Dawnino mjesto, prisiljavajući je da napusti dom. Stoga ćemo kao igrači pokušati pomoći Dawn dok luta gradom da pronađe put kući. Upravo nam prvo poglavlje daje do znanja zašto se ta druga mačka “vratila”.

Igra me natjerala da se zapitam koliko smo mi ljudi krhki, jer savršeno prikazuje staricu koja je blizu smrti, a još će vas dodatno šokirati činjenjica koliko je usamljena, jer obitelj više nije tu pored nje, a sama se mora brinuti o sebi. Tu se otvara i pitanje staračkog doma. Štoviše, Copycat uz pomoć glasovne glume najbolje dočarava emocije, a ne toliko izgledom i pokretima likova. Ne želim lagati, ali stvarno mi se ne sviđa kako Olive izgleda grafički. Jednostavno mi nedostaje nekog žara, nekog detalja koji će me približiti njoj. Naravno, ovo je stvar vlastitog dojma.

Ono što me posebno impresioniralo jest mogućnost odabira izgleda naše mačke, iako ju nije moguće detaljno prilagoditi, već biramo između ponuđenih modela. Ovaj odabir sadrži poseban značajan jer ne samo da utječe na izgled naše mačke, koji ostaje nepromijenjen tijekom cijelog čina, već također pruža uvid u jedinstvenu prirodu i ponašanje svake mačke. Po dolasku u Olivinu kuću, scenarij na početku ostaje nepromijenjen; Dawn odbija otvoriti se starici, unatoč dobrim namjerama Olivie da je učini dobrodošlom. Mnogi izbori, posebno na početku, ograničeni su Dawninim mrzovoljnim karakterom, pa nemojte očekivati suprotne opcije, već slične, s neznatno različitim postupcima i posljedicama.

Međutim, više sam uživao u gameplayu iz perspektive prvog lica nego u igranju iz perspektive trećeg lica, uglavnom zbog toga što u prvom licu bolje možemo uroniti u cijelu priču. No, upravo nam perspektiva trećeg lica omogućuje da doživimo mačji život; istraživat ćemo kuću, krasti hranu od Olive, razbijati kućanske predmete, skrivati se od nje itd. Osim toga, penjat ćemo se na razna drveća i istraživati staričin vrt. Gameplay ima svojih poteškoća, oko kretanja kamere, čudnog načina kretanja mačke do njezinog zanimljivog skakanja, odnosno ponekad igra ni neće registrirati da želite skočiti na neku uzvisinu ili će skočiti ravno u neki zid.

Dawnin pravi cilj je jasan: pobjeći, napustiti sadašnji život i vratiti se slobodnom životu mačke lutalice. Svaki dan Dawn pažljivo planira i razrađuje svoj bijeg. Ona odlučno ne želi ostati s ovom staricom, zbog čega je na početku neprijateljski nastrojena. Dawn žudi za neovisnim napredovanjem, poput divlje mačke u Africi, suprotno ljudima kojima je potrebno društvo. Međutim, ta dinamika odnosa mijenja se postupno, a ne trenutačno, gdje se određena svijest usađuje u Dawn, pretvarajući nepovjerenje u povjerenje. Dawn počinje primjećivati i razumjeti potrebe svoje vlasnice, suosjećajući s Olive i prepoznajući što je prošla.

Ključna tema ove igre je istraživanje dualizma između sna i stvarnosti. Dawn se često zamišlja kao predator, a mi kao igrači proživljavamo njezine mačje želje i fantazije. Ovo dodatno obogaćuje sam narativ i stvara povezanost između divljih i domaćih mačaka. Spoonful of Wonder pokazao je izvrstan rad na umjetničkim i tehničkim aspektima naslova, otkrivajući brojne prednosti ovoga naslova. Ali to je uglavnom sve što dobijete, uz impresivan narativ, igrivost se jednostavno ne ističe.

Naravno, nećemo žuriti jer se radi o prvom poglavlju koje nas upoznaje s osnovnim mehanikama igre. Radujem se ideji što nam ova igra može ponuditi u budućnosti. Jasno je da su developeri suočeni s ograničenim resursima, ali to ih ne sprječava da stvore impresivnu narativnu avanturu u kojoj se soundtrack, estetika, grafika i atmosfera savršeno uklapaju jedno s drugim. Kao što sam ranije spomenuo, glumačke izvedbe drže uzde igre, a posebno intrigantna je ta promjena između obične mačke i njezinog divljeg predatorskog instinkta.

Copycat će biti dostupan nekad ove godine za PC, Mac, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox X/S i Nintendo Switch.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

hrHrvatski