Recenzije

[UPDATED] Rise of the Village Hero – Early Access

Podijelite:
  • DEVELOPER: Ludus Pax Studios
  • IZDAVAČ: Ludus Pax Studios
  • PLATFORME: PC
  • ŽANR: Action RPG
  • DATUM IZLASKA: 14. siječnja 2024.
  • POČETNA CIJENA: 11,79 €
  • RECENZIRANA VERZIJA: PC

U početnoj recenziji bio sam prilično kritičan prema Rise of the Village Hero. Neki aspekti igre nisu mi se svidjeli. No, solo developer koji stoji iza ovog projekta kontinuirano je radio na poboljšanjima i ozbiljno prihvatio povratne informacije. Nakon nekoliko velikih mjesečnih ažuriranja, igra je doživjela značajne promjene – progresija je sada ugodnija, lakše je pronaći kvalitetnija oružja i predmete, a dodani su i brojni novi questovi koji su produžili cjelokupno iskustvo igranja.

Jedna od najupečatljivijih promjena je poboljšani sustav levela. Količina XP-a koju dobivate smanjena je kako biste napredovali uravnoteženije, dok su neprijatelji bolje balansirani – više vas neće lako poraziti odmah na početku igre. Također, vrijedi istaknuti povećanu raznolikost opreme i oružja. Mapa sada sadrži više resursa, a neprijatelji često izbacuju bolji loot nego prije, što je znatno unaprijedilo osjećaj napretka. Osim toga, uvedeno je više mjesta za trgovinu za lakšu kupovinu i prodaju dobivenih predmeta.

Rise of the Village Hero pokazuje kako bi se Early Access trebao koristiti. UI je sada intuitivniji i detaljniji, što doprinosi boljem razumijevanju mehanika igre. Igra općenito djeluje bogatije i sadržajnije. Ipak, i dalje smatram da bi opcije borbe mogle biti dodatno prilagođene. Bilo bi korisno omogućiti igračima da odabiru između ručnog napadanja neprijatelja i automatskih udaraca protiv najbližih meta.

Za one koji nisu sigurni što očekivati od ove igre, developer je na Steamu objavio demo verziju, koju svakako preporučujemo da isprobatie. Ako ste ljubitelj RPG-ova, možda ćete pronaći upravo ono što vam odgovara i odlučiti podržati ovaj naslov.

IZVORNA RECENZIJA UZ ODREĐENE PROMIJENE

Želim započeti s napomenom da moja namjera nije biti nepristojan ili oštro kritizirati ovu igru. Ovo su jednostavno moji iskreni dojmovi nakon što sam proveo prva tri sata igrajući. Nažalost, odlučio sam prekinuti igranje nakon završetka 2. poglavlja jer je iskustvo postalo previše frustrirajuće. Smatram da bi igra mogla značajno profitirati od temeljitijeg testiranja. Iako su koncept i priča u Rise of the Village Hero solidni, brojni manji problemi zajedno stvaraju frustrirajuće iskustvo.

Kao netko tko je tijekom godina odigrao veliki broj RPG igara, nisam imao pretjerano visoka očekivanja, ali bio sam znatiželjan vidjeti što ova igra može ponuditi. Znajući da je riječ o prvom projektu solo developera, pristupio sam igri otvorenog uma. Nažalost, nisam pronašao ništa što bi ju izdvojilo na tržištu. Nedostajala je jedinstvena mehanika koja bi odmah privukla moju pažnju. Na kraju, igra je ostavila dojam generičnog naslova.

Rise of the Village Hero #1

Gameplay ima svojih i loših i dobrih trenutaka

Prvo bih želio istaknuti neke aspekte igranja koje smatram nedostatnima. Glavni protagonist ne napada automatski neprijatelje u blizini, što čini neprestano klikanje zamornim. Upotreba oružja na daljinu je nespretna i ima minimalan utjecaj na borbu, dok su borbe na blizinu svedene na osnovne mehanike poput jednostavnog udaranja i uboda. Igra se previše oslanja na spam napitaka umjesto na strateško korištenje vještina. Povrh toga, opisi vještina su nejasni; jedino što sam shvatio jest da snaga i agilnost omogućuju korištenje određenih vrsta oružja. Kada koristite napitke, naš lik prekida trenutnu akciju, što često dovodi do ponavljanja istih radnji.

S pozitivne strane, neprijatelji ispuštaju loot razumnim tempom, omogućujući vam prodaju i kupnju predmeta od trgovaca, uključujući oružje, oklop i napitke. Međutim, prostor u inventaru je ograničen, a trgovine nude malo kvalitetne opreme, pa sam nakon dva poglavlja imao čak 6 tisuća zlata, ali nisam našao gdje ga smisleno potrošiti. Loot od neprijatelja često je bolji od onoga što trgovci nude. Kao netko tko uživa u skupljanju i lootanju, ovu mehaniku sam osobno cijenio. Ipak, bilo bi lijepo da opremanje novog oklopa vizualno mijenja izgled vašeg lika, što bi dodatno obogatilo iskustvo igranja.

Sustav liječenja gotovo se u potpunosti oslanja na napitke, koji često nisu dovoljno učinkoviti. Mali i srednji napitci rijetko uspijevaju održati zdravlje na prihvatljivoj razini. Veći dio vremena tijekom poglavlja proveo sam s otprilike 50% zdravlja, jer igra nema regeneraciju zdravlja poput regeneracije izdržljivosti, koja postaje vrlo prisutna nakon petog levela i čini napitke za izdrživost gotovo suvišnima. Osim toga, igra ne nudi druge opcije za obranu – nema izbjegavanja, magije niti skakanja – što znači da samo promatrate svog protagonista kako napada, bez mnogo interakcije.

Što se tiče težine, igra nije uspjela pružiti izazov. Bossovi su bili iznenađujuće laki za poraziti, dok većina neprijatelja umire nakon tri udarca, ostavljajući dojam da su više poput lutki nego stvarne prijetnje. Ukupno gledajući, igra je prilično laka. Napredovanje kroz razine funkcionira standardno, ali korisničko sučelje ne prikazuje koliko iskustva je potrebno za sljedeću razinu. Iako igra sadrži klasične RPG statistike, njihov učinak nije jasno prikazan niti osjetan tijekom igranja.

Rise of the Village Hero #2

Grafika i cjelokupno iskustvo

Mogu zanemariti grafiku u ovoj igri jer vizualna savršenost nije sve. Međutim, igra koristi često viđene Synty Polygon resurse. Dok neki mogu smatrati ovaj izbor odbojnim, to ne umanjuje značajno ukupnu kvalitetu igre. Ima nekih lijepih resursa, ali dizajn razina je prilično slab. Okruženja djeluju prazno, s više stabala nego pravih zgrada, i krećemo se od jednog masivnog zida do drugog. Neka su područja mnogo tamnija od drugih, a u svijetu nema mnogo detalja.

Također, svaki neprijatelj ima isti glas, bez obzira na to je li muško ili žensko, što neprijatelje čini generičkima i ne donosi ništa novo u borbu. Strijelci i magovi ne predstavljaju stvarnu prijetnju. Estetski, igra je prihvatljiva, ali zvučni dizajn je slab. Na primjer, čuje se zvuk kiše, ali nema vizualne animacije, i ptice cvrkuću u mračnoj atmosferi, stvarajući nesklad. Također, svaki put kada biste se preselili iz jednog područja u drugo, bilo je očito velika razlika u raspoloženju igre.

Priča je varirala u kvaliteti, ponekad bila dobra, a ponekad ne. Bilo je nejasno je li namjera bila da bude humoristična. Na primjer, goblin odjednom želi pomoći nam pročitati šamanske zapise, te neki orci napadaju dok drugi ne, sve dok se dijalog ne nastavi. Ova nedosljednost učinila je velik dio dijaloga beskorisnim. Nisam imao osjećaj da igram u Rumunjskoj, osjećao sam se kao da sam zapeo u filmu o Robinu Hoodu, gdje protagonist ne može reći NE nikome i pokušava pomoći svima.

Traka s misijama bila je izvrsna—lako dostupna i detaljna, što je olakšalo stvari. Međutim, dijalog nije toliko pomagao. Stalno bi se ponavljao isti tekst, pa je bilo teško reći je li misija ispravno završena ili ne. Osim toga, predmeti bi trebali biti više istaknuti, jer ih je bilo teško primijetiti. S pozitivne strane, korisničko sučelje je bilo dobro, lako za korištenje, a animacije i slike su bile dobro integrirane. Međutim, kut kamere bi mogao biti poboljšan. Nisam se osjećao kao glavni protagonist, a podešavanje kamere ponekad je bilo zamorno. Unatoč tim problemima, nisu značajno utjecali na ukupno igranje.

Rise of the Village Hero #4

Završne misli

Igra je također djelovala prilično prazno. Da, ima ljudi, NPC-a s kojima možete razgovarati i zanimljivih stvari za vidjeti, ali svijet je djelovao previše prostrano da bi se osjećao zaista živim. Ima vještica, patuljaka, ljudi i orka, ali trebam nešto privlačnije da izazove osjećaj čuđenja i znatiželje o tome što bih mogao sljedeće susresti. Osim toga, volio bih da je prikaz štete nešto veći, jer se kamera može prilično udaljiti. Bilo bi također sjajno kada bi navigacija kroz vrata bila lakša. Naš lik često ima problema pronaći najbolji put za ulazak, osim ako niste jako blizu ulaza. Morate točno kliknuti na tlo da biste prošli kroz vrata bez zapinjanja na ulazu.

Znajući da je ovo igra u ranom pristupu i da developer aktivno prihvaća povratne informacije kako bi ju poboljšao, mogu vidjeti da će ovaj naslov postati nešto profinjeniji kako se bude približavao punom izdanju. Kao što je spomenuto, ovo nije zamišljeno kao prigovor, već konstruktivna povratna informacija za developera da razmotri poboljšanja i popravke. Igra je bez sumnje igriva, ali sitnice ju čine frustrirajućom više nego što bi trebala biti.

Ne smeta mi ako grafika nije savršena, ali ako me igranje ne impresionira nakon tri sata, malo je vjerojatno da će i drugi nastaviti igrati. Uvijek vjerujem da ako je igranje dovoljno dobro, ostali aspekti nisu toliko važni. Možda sam propustio nekoliko stvari ovdje i ondje, i nastavit ću ažurirati svoju recenziju kako se budu objavljivali nova ažuriranja i sadržaji.

Sadržaj
80%
Igrivost
70%
Grafika
70%
Konačna ocjena