Indie igre često se pojave neočekivano, a jedna od takvih uspješnih priča je Dredge, koju je razvio Black Salt Games, mali tim iz Christchurcha, Novi Zeland. Igra je objavljena 2023. godine, a Dredge spaja ugodno iskustvo ribolova s kozmičkim hororom, što je privuklo interes igrača diljem svijeta.
Black Salt Games, kojeg su osnovali Nadia Thorne, Joel Mason i Alex Richie, započeli su svoj put s tri prototipa igara. Ove su prototipove testirali s kolegama i prijateljima, a Dredge se izdvojio zbog jedinstvenog spoja elemenata ribolova i horora. Ostali prototipi uključivali su igru real-time strategije i igru sa stealth vozilima, no osjećali su da Dredge ima najviše potencijala.
Proces razvoja uključivao je usavršavanje igre od početnog koncepta, koji je bio inspiriran igrama kao što je Papers, Please. Osnovna ideja—spajanje kozmičkog horora s ribolovom—ostala je dosljedna, ali igra se značajno razvijala. Rane verzije Dredgea imale su top-down, turn-based mehaniku, no tim je prešao na real-time sustav kako bi smanjio stres i poboljšao gameplay.
Umjetnost i dizajn igrali su ključnu ulogu. Zbog vremenskih ograničenja, rani prototipovi igre imali su kockastu, low-poly grafiku. Ovaj je stil evoluirao u detaljniji, ali i dalje stilizirani izgled, balansirajući jednostavnost s osjećajem nelagode. Shader za vodu, ključna značajka igre, prošao je kroz mnoge iteracije kako bi se stvorio vizualno privlačan i funkcionalan efekt vode.
Svijet igre podijeljen je u biome, od kojih svaki ima svoju jedinstvenu temu i izazove. Marrows služi kao početno područje, upoznavajući igrače s igrom. Kako igrači napreduju, susreću Gale Cliffs, Stella Basin, Twisted Strand i Devil’s Spine, svaki inspiriran različitim okruženjima i s posebnim prijetnjama. Biomi su dizajnirani da se istražuju proizvoljnim redoslijedom, slično kao u Breath of the Wild, omogućujući igračima fleksibilno istraživanje svijeta igre.
U retrospektivi, jedan aspekt Dredgea koji je mogao biti poboljšan je struktura svijeta. Igra učitava sve u jednoj velikoj sceni, što je dovelo do problema s performansama, posebno na Switch konzoli. U početku timu je nedostajalo stručnosti i vremena za implementaciju naprednijih tehnika za učitavanje svijeta. Ova je odluka postala problematična kako je sadržaj igre rastao.
Dredge istražuje kozmički horor gradnjom napetosti, umjesto oslanjanja na nagle zastrašujuće trenutke. Igrači se suočavaju s rizicima ako se usude izaći noću ili oštete svoj brod, što stvara osjećaj anksioznosti. Atmosfera igre osmišljena je tako da noćna navigacija bude napeta, s ograničenom vidljivošću i uznemirujućim zvučnim signalima koji pojačavaju napetost. Tim je nastojao stvoriti jezivu atmosferu, a ne tradicionalnu horor igru.
Dizajn riba u Dredgeu spaja stvarno znanje s kreativnim izmjenama. Tim je koristio Wikipediju i svoje stručnosti za odabir vrsta riba prilagođenih različitim biomima u igri. Također su prilagodili te ribe da se uklope u estetiku igre, čineći ih grotesknijima i prikladnima za kozmički horor tematiku igre. Ovaj pažljiv dizajn pomaže u stvaranju imerzivnijeg i jezivijeg iskustva.
Još jedan izazov bio je integracija mehanike harpuna, koja je na kraju napuštena. Tim je zaključio da se ta mehanika ne uklapa u kozmičku horor tematiku igre i da bi promijenila planirano iskustvo.
Osiguranje financiranja bio je još jedan izazov. Black Salt Games je prvotno planirao samostalno izdati igru, ali su na kraju osigurali ugovor s Team 17. Njihova uspješna prezentacija i pozitivan odjek prije lansiranja pomogli su im da ostvare značajne prodajne rezultate, premašujući svoje početne ciljeve. Ako želite dublje poslušati o samoj igri, možete pogledati dokumentarac u nastavku.