Vijesti

Izdavači Indie igara suočeni su s promjenama u gaming industriji

Podijelite:

Posljednjih 18 mjeseci bilo je izazovno za izdavače indie igara. Zatvaranje Humble Gamesa bio je samo jedan naslov u nizu poteškoća za industriju. Svjedočili smo padu cijena dionica, otpuštanjima i smanjenju broja potpisanih igara. Cijela industrija igara, uključujući izdavače, suočava se s padom prihoda, prevelikim ulaganjima i rastućim troškovima. No, osim ovih neposrednih izazova, na tržištu se događaju dublje promjene koje sve više otežavaju opstanak izdavača.

Simon Byron, izvršni direktor Yogscast Gamesa, ističe da je doba općih indie izdavača završeno. U intervjuu za GamesIndustry.biz Byron je objasnio: “Izdavači stvarno moraju imati fokusiranu ponudu, nešto što ne može replicirati nitko drugi.” Naglasio je kako specijalizirani izdavači, koji se koncentriraju na određene niše, nadmašuju one bez specifične žanrovske stručnosti.

John Clark, koji je radio u Sega, Tencent i Curve, također dijeli ovo mišljenje u razgovoru za GamesIndustry.biz. Smatra da je trenutačno tržište stvorilo okruženje u kojem tradicionalne strategije izdavanja više ne funkcioniraju. “Izdavači koji su prije ostvarivali značajan rast, sada prelaze u novu fazu nakon korektivnog udara posljednjih godina,” rekao je Clark. Novi izdavači poput Keplera i Hooded Horsea, s manjim timovima i jasnim razumijevanjem svoje niše, ostvaruju snažan utjecaj.

Jedan od ključnih izazova s kojima se izdavači danas suočavaju je nepredvidivost prodaje igara. Byron priznaje: “Nikad ne možete točno predvidjeti kako će igra proći prije nego što je lansirana.” Ova neizvjesnost dovela je do opreza među nekim izdavačima, koji sada traže pouzdanije izvore prihoda.

Nigel Lowrie, suosnivač Devolvera, također se osvrnuo na ovu nepredvidivost u razgovoru za GamesIndustry.biz. Izjavio je: “Riječ je o pronalaženju nečeg privlačnog što nudi publici jedinstveno iskustvo.” Iako metrika poput lista želja i podataka o pokrivenosti pruža određeni uvid, one ne garantiraju uspjeh. Prema Byronu, preveliko fokusiranje na ove pre-launch metrike može biti zavaravajuće i kontraproduktivno.

Suočeni s ovim izazovima, samostalno izdavanje postaje sve održivija opcija za indie developere. Snow Rui, financijska direktorica Hooded Horsea, primjećuje: “Samostalno izdavanje i znanje potrebno za to nikada nisu bili dostupniji.” Kao rezultat toga, izdavači sada moraju više nego ikad dokazati svoju vrijednost kako bi privukli developere.

Lowrie se slaže, rekavši da iako samostalno izdavanje nudi ogromne mogućnosti, ono također donosi svoje izazove. “Postoji više developera i projekata nego što ima resursa koji im mogu pomoći,” rekao je, ističući konkurentnu prirodu industrije.

Unatoč trenutnim poteškoćama, postoji nada za budućnost. Lowrie vjeruje da će kaos u industriji dovesti do nove ere kreativnosti. “Iz tih će pepela, vjerujem, nastati novi mali studiji puni talentiranih developera… koji će preuzimati mjerene, kreativne rizike kako bi nastavili unapređivati medij,” rekao je. Dok će se veće tvrtke držati sigurnih, utabanih staza, manji studiji imaju potencijal stvarati inovativne podžanrove koji će oblikovati budućnost igara.

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

hrHrvatski